مدادسیاه

مدادسیاه

استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع آزاد است.
مدادسیاه

مدادسیاه

استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع آزاد است.

پرواز ایکار


پرواز ایکار، داستانی است سوررئالیستی و بسیار جذاب از رمون کنو.

ایکار، شخصیت اصلی داستانی در حال نوشتن است که از میان یادداشتهای نویسنده می گریزد. در پی فرار او شخصیتهای دیگری از داستانهای در حال نوشتن دیگری نیز پا به فرار می گذارند. وجه مشترک تمامی گریختگان، نارضایتی آنان از سرنوشتی است که نویسندگان قصد دارند برای ایشان رقم بزنند. آنان گریزان از سرنوشت خویش پا به دنیای واقعی می گذارند. یکی دیگر از اشخاص فراری، که سر راه ایکار قرار می گیرد و در سرنوشت او شریک می شود، L . N است که به جای داستان، محصول جدول کلمات متقاطع است.

نام ایکار بر گرفته از ایکاروس، شخصیت اسطوره ای یونانی است. ایکاروس با کمک بالهای مومی که پدرش ـ ددالوس ـ ساخته است، به اتفاق او از جزیره کرت می گریزد. او در حین پروازاز فرط لذت، نصیحت پدر را فراموش می کند و در آسمان اوج می گیرد. نزدیک شدن به خورشید باعث ذوب شدن بالهای مومی ایکاروس و سقوط او به دریا می شود .

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مشخصات کتاب: پرواز ایکار، اثر رمون کنو، ترجمه ی کاوه سید حسینی، انتشارات نیلوفر.

نظرات 1 + ارسال نظر
ر.ر.م 1401/09/29 ساعت 19:13 https://plancinema.blogsky.com

سلام و درود. من این کتاب رو توی دیجی کالا ، دیده بودم. نوشته بود ((فقط دو عدد در انبار موجود است)).آشنایی مختصری با کنو (بعد از خواندن چرا باید کلاسیک ها را خواند از کالوینو) داشتم و از ایده کتاب هم خوشم اومده بود. به هر حال گفتم ضرری نداره، در واقع اگر نخرم ضرر می کنم چون ممکن بود در آینده پشیمان بشم! به هر حال کتاب رو خریدم و واقعا خوشحالم که فرصت خواندن این کتاب رو از دست ندادم. چون نسخه pdf این کتاب پیدا نمی شد. واقعا کتاب خاص و شیرینی است!

درود فراوان بر شما
از تصادفات جالب روزگار این که پس از سال ها، همین هفته گذشته با فرزندم این داستان را مرور کردیم و جزئیاتی که او به خاطر داشت باعث تعجبم شد. رمون کنو شخصیت مطرحی است که از او تنها همین اثر و یک کار دیگر به فارسی ترجمه شده.
این داستان ایده ی بسیار جذاب و خلاقانه ای دارد که به سختی بتوان آن را از یاد برد.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد