مدادسیاه

مدادسیاه

استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع آزاد است.
مدادسیاه

مدادسیاه

استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع آزاد است.

عشق


هشتمین رمان تونی موریسون، عشق، داستان زندگی چند زن است که به واسطه ی مردی به اسم بیل کازی با یکدیگر مربوط می شوند. کازی صاحب هتل نسبتا مشهور و پرطرفداری بوده که در زمان روایت که حدود چهل سال پس از مرگ اوست مکانی متروکه است. مدت زمان روایت چند ماه و زمان داستان حدود هفت دهه منتهی به سالهای پایانی قرن بیستم است.

شخصیت های اصلی داستان، هید، همسر دوم کازی و کریستین نوه ی او از همسر نخستش است. این دو زنانی هم سن و سال، مسن و هم خانه اند. هید در زمان ازدواج دوازده ساله بوده و پیش از آن با کریستین دوستان همبازی بوده اند. در زمان روایت این دو بر سر تصاحب خانه ی مجلل محل اقامتشان که ماترک کازی است با یکدیگر در حال نزاع حقوقی اند. داستان در کنار این دو چندین شخصیت محوری دارد که دختر جوانی به اسم جونیور یکی از عمده ترین آنهاست. هید، جونیور را که داستان با وارد شدن او به شهر شروع می شود از طریق آگهی روزنامه به استخدام خود در آورده تا در زمان مقتضی به تحقق نقشه ی او برای تملک خانه ی موضوع منازعه اش با کریستین کمک کند.

عشق داستانی پیچیده و جذاب با روایتی از هم گسیخته است که توسط راویان مختلف و بعضاً غیر قابل شناسایی به شیوه ای فالکنری و بسیار کنجکاوی برانگیز روایت می شود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مشخصات کتاب: عشق، تونی موریسون، ترجمه ی شهریار وقفی پور،  نشرمکتوب.

نظرات 1 + ارسال نظر
میله بدون پرچم 1400/04/05 ساعت 16:09

سلام بر مداد گرامی
تا الان جاز و دلبند را از این نویسنده خوانده‌ام و هر دو را کاملاً و به‌غایت دوست داشته‌ام. پیچیدگی‌هایش به واسطه چیره‌دستی‌اش در داستان‌پردازی بسیار دلنشین است و ذهن را هم البته به چالش می‌کشد.
برای نوبت بعدی سرود سلیمان را در نظر دارم از این نویسنده بخوانم. البته بهشت و یک بخشش را هم دارم. حالا نظر شما کدام است بین این گزینه‌ها؟

سلام و درود
چنان که می دانی کارهای موریسون همگی خوب و خواندنی اند. به نظرم سرود سلیمان را می توان در ردیف دلبند و جاز و در زمره ی بهترین و به یاد ماندنی ترین آثار او دانست. طبعا آن را پیشنهاد می کنم. بهشت را هنوز نخوانده ام.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد